Κυριακή 3 Απριλίου 2016

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - ΟΜΑΔΑ 6


Τίτλος της έρευναςΠώς επηρεάζουν οι υπολογιστές στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου;



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1-Παρουσίαση του προβλήματος
Στη σύγχρονη εποχή έχει παρατηρηθεί υψηλό ποσοστό χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών από εφήβους και ενήλικες. Η χρήση των υπολογιστών όμως, δεν έχει μόνο θετικές επιρροές σε εμάς αλλά και αρνητικές, όπως: επικοινωνία με αγνώστους, εξάρτηση, παρακολούθηση προσωπικών στοιχείων ή ακόμα και διακοπή της κοινωνικοποίησης στην «πραγματική ζωή».
Οι πρώτες ηλεκτρονικές ψηφιακές υπολογιστικές μηχανές άρχισαν να κατασκευάζονται λίγο μετά το 1940.


1η Γενιά Υπολογιστών (1946- 1956)


Το 1946, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι Ηνωμένες Πολιτείες χρειάζονταν μια συσκευή η οποία να βοηθά τους στρατιωτικούς στους υπολογισμούς για να βρίσκουν τα όπλα τους το στόχο με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Για πρώτη φορά δημιουργήθηκε ένα τεράστιο μηχάνημα που αντί για μηχανικά μέρη χρησιμοποιούσε ηλεκτρονικές λυχνίες, κατασκευασμένες από τον Λι Ντε Φόρεστ (Lee De Forest). Ο πρώτος ηλεκτρονικός υπολογιστής που λειτουργούσε με λυχνίες επονομάστηκε ENIAC.
Ο ΕΝΙΑC ήταν τεράστιος σε μέγεθος (καταλάμβανε έναν ολόκληρο όροφο), και έπρεπε να τον ελέγχουν συνεχώς ειδικοί επιστήμονες. Συχνά, επίσης, καίγονταν οι λυχνίες του και έπρεπε να τις αντικαθιστούν.
Ακόμα και ο πιο ταπεινός σημερινός υπολογιστής είναι χιλιάδες φορές καλύτερος από τον ENIAC ως προς τις δυνατότητες. Ήταν, όμως, η πρώτη σοβαρή προσπάθεια δημιουργίας υπολογιστικής μηχανής.

2η Γενιά των Υπολογιστών (1956- 1963)

Την περίοδο αυτή οι λυχνίες αντικαθίστανται από τρανζίστορς. Οι ηλεκτρονικές αυτές κατασκευές (κρυσταλλοτρίοδοι, όπως τις ονομάζουν οι ηλεκτρονικοί), επιτρέπουν τη δημιουργία μικρότερων και ταχύτερων υπολογιστών. Το 1956 στοΤεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (Μ.Ι.Τ.) κατασκευάστηκε ο πρώτος Ηλεκτρονικός Υπολογιστής που λειτουργούσε με τρανζίστορς, ο ΤΧ-0.
.

3η Γενιά (1964- 1971)

Το 1958, ο Τζακ Κίλμπυ Jack Kilby της εταιρείας Texas Instruments κατάφερε να δημιουργήσει κάτι που θα άλλαζε τον κόσμο των ηλεκτρονικών για πάντα. Κατασκεύασε το πρώτο Ολοκληρωμένο Κύκλωμα συνδυάζοντας τρανζίστορς, πυκνωτές, αντιστάτες και άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα όλα τοποθετημένα στο ίδιο κομμάτι από πυρίτιο. Το δημιούργημα του Κίλμπι επέτρεψε στους επιστήμονες να κατασκευάσουν υπολογιστές τόσο μικρούς ώστε να μπορούμε ακόμη και να τους μεταφέρουμε. Χρησιμοποιείται, επίσης, σε μια πληθώρα άλλων εφαρμογών, όπως τηλεπικοινωνίες, πολυμέσα, ακόμη και παιχνίδια.

4η Γενιά (1971 - σήμερα)

Οι υπολογιστές που έχουμε σήμερα ανήκουν στην 4η Γενιά. Ο κάθε ένας από αυτούς είναι εφοδιασμένος με Επεξεργαστή (CPU), έχει τη δική του Μνήμη, μονάδα αποθήκευσης πληροφοριών, οθόνη, και κάποιο είδος μέσου για να δίνουμε πληροφορίες στον υπολογιστή (πληκτρολόγιο, πενάκι, ποντίκι κλπ).
Σύμφωνα με το νόμο του Moore, κάθε 18 περίπου μήνες η ισχύς των παραγόμενων υπολογιστών διπλασιάζεται. Έτσι, γίνεται αντιληπτό γιατί ένας υπολογιστής που αγοράζεται σήμερα είναι (περίπου) δύο φορές ταχύτερος από έναν υπολογιστή της ίδιας «κατηγορίας» που αγοράστηκε πριν ενάμιση χρόνο.
  Έχουν γίνει πολλές έρευνες σχετικά με αυτό το θέμα, από διάφορους οργανισμούς και διαπιστώθηκε πως ο υπολογιστής έχει µεγαλύτερη απήχηση στις ηλικίες 12-14 (62), παρά στα παιδιά ηλικίας 15-18 (39).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2-Παρουσίαση του σκοπού της έρευνας
Ο σκοπός της έρευνάς μας είναι, μέσω ενός ερωτηματολογίου να ανακαλύψουμε πως επηρεάζουν οι υπολογιστές την καθημερινή ζωή του ανθρώπου. Μέσα από το ερωτηματολόγιο οι συμμαθητές μας θα πρέπει να απαντήσουν σε μερικά ερωτήματα, όπως:
Α. Πόσες ώρες την ημέρα αφιερώνουν στην χρήση του υπολογιστή;
Β. Τι site επισκέπτονται συνήθως;
Γ. Έχουν κάνει φίλους (άγνωστους στην καθημερινή τους ζωή) μέσω διαδικτύου;



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3-Παρουσίαση των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί

 Η συγκεκριμένη έρευνα αφορά όλους τους ανθρώπους που αφιερώνουν χρόνο στον υπολογιστή. Μέσω ενός ερωτηματολογίου θα βοηθήσει τον άνθρωπο και κατ' επέκταση την κοινωνία.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4-Η «υπόθεση» της έρευνας

 Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα αφιερώνουν πολλές ώρες στον υπολογιστή. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να επαληθευτεί αυτή η υπόθεση.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5-Περιγραφή των ορίων της έρευνας

Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου, ηλικίας 12-15 ετών. Θα ερωτηθούν περίπου διακόσιοι 50 μαθητές ενώ δεν υπάρχει κόστος για την διεξαγωγή της έρευνας. Η διεξαγωγή της έρευνας θα έχει ολοκληρωθεί εντός δύο εβδομάδων.



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7-Συμπεράσματα

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει ερωτήσεις σχετικά με τις ώρες ενασχόλησης, τις ιστοσελίδες επίσκεψης, τους λόγους επίσκεψης στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες και την συχνότητα χρήσης του υπολογιστή. 

Στην ακόλουθη παρουσίαση φαίνεται το ερωτηματολόγιο με τις απαντήσεις των μαθητών του Γυμνασίου



Μερικές απαντήσεις του ερωτηματολογίου : 
 Περίπου το 60% των μαθητών, απάντησαν ότι χρησιμοποιούν τον υπολογιστή κάθε μέρα.
Το 49% των μαθητών απάντησαν ότι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να ακούνε μουσική, ενώ το 41% απάντησαν ότι το χρησιμοποιούν για επικοινωνία.
Το 35% των μαθητών ισχυρίστηκε ότι χρησιμοποιούν το ίντερνετ 3-4 την ημέρα, ενώ το 26% μόνο 1-2 ώρες.
 Το 77% των μαθητών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να συνδεθούν στο facebook ενώ το 90% για το youtube.
Το 67% των μαθητών δήλωσε ότι έχει κάνει ψηφιακούς φίλους ενώ το υπόλοιπο 32% όχι.
 Το 30% των μαθητών δήλωσε ότι έχει κάνει περίπου 40-60 ψηφιακούς φίλους.
 Το 27% των μαθητών δήλωσε ότι γνωρίζει όλους του φίλους του στο διαδίκτυο, ενώ το 25% δήλωσε ότι γνωρίζει τους περισσότερους από αυτούς.
Το 30% των μαθητών απάντησε ότι αγοράζει μερικές φορές προϊόντα από το διαδίκτυο ενώ το 19% αγοράζει συχνά.
 Το 50% των μαθητών πιστεύει ότι η αγορά προϊόντων μέσω διαδικτύου είναι ασφαλής, ενώ το 32% είναι σίγουρο πως είναι ασφαλής τρόπος.
 Σχεδόν το 80% των μαθητών απάντησαν πως οι έφηβοι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πρέπει να είναι προσεκτικοί λόγω των κινδύνων, ενώ το 13% απάντησαν με σιγουριά ότι οι κίνδυνοι είναι πάρα πολλοί.

Από τις απαντήσεις που έδωσαν οι συμμαθητές μας συμπεραίνουμε ότι η αρχική μας υπόθεση ήταν σωστή.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8-Προτάσεις για συμπληρωματικές έρευνες στο μέλλον από άλλους ερευνητές


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 -Βιβλιογραφία ή ιστοσελίδες που χρησιμοποιήθηκαν

http://pacific.jour.auth.gr/pc_history/page2.htm

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD

http://gym-evsch-n-smyrn.att.sch.gr/stuedents/egasies2011-2012/syrvey-xrisi-diadiktyo.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου