Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ - ΟΜΑΔΑ 3

Τίτλος της έρευνας    :   Η ενασχόληση των εφήβων με το διαδύκτιο


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – Παρουσίαση του προβλήματος
Το Internet είναι ένα μέσο, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα για να διασυνδεθούν μεταξύ τους όλα τα δίκτυα του πλανήτη. Κάθε πανεπιστήμιο έχει ένα τοπικό, ιδιωτικό δίκτυο, όπως επίσης και κάθε εταιρεία, οργανισμός κλπ. Το Internet παρέχει τις διαδικασίες και τη δυνατότητα να διασυνδεθούν τα δίκτυα αυτά, επιτρέποντας στους χρήστες τους να έχουν πρόσβαση, πέρα από αυτή που τους παρέχει το τοπικό δίκτυο του οργανισμού τους. Συνεπώς, το Internet δεν προσθέτει περιεχόμενο στα ήδη υπάρχοντα δίκτυα, αλλά έναν τρόπο να γίνουν αυτά προσβάσιμα και από άλλα σημεία του πλανήτη.

Ο πρόγονος του Internet, το ARPANET, δημιουργήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 από το Advanced Research Projects Agency (ARPA) των ΗΠΑ με στόχο τη διασύνδεση των υπολογιστικών δικτύων. Στα τέλη του 1970 υιοθετήθηκε από το Πεντάγωνο των ΗΠΑ και οι πρώτοι υπολογιστές συνδέθηκαν το 1980, ενώ το 1983 τυποποιήθηκε και επισημοποιήθηκε η λειτουργία του δικτύου.



Αρχικός στόχος του ARPA ήταν η διασύνδεση των υπολογιστικών δικτύων, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα χρήσης υπολογιστών σε ευρύτερες περιοχές. Σκοπός των Αμερικανών στρατιωτικών ήταν η κατασκευή ενός δικτύου, το οποίο δεν θα κατέρρεε σε περίπτωση καταστροφής μερικών κόμβων του, κάτι που επιτυγχάνεται από τη σημερινή χρήση του Internet. Σήμερα, το δίκτυο καλύπτει οποιοδήποτε θέμα, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά σταθερότητας που τέθηκαν στην αρχή.
Επίσης στα αγγλικά, εκτός του όρου «Internet», συναντάται με τον όρο «Net». Στα ελληνικά το αναφέρουμε «Δίκτυο» ή «Διαδίκτυο».
Τελευταίες μελέτες ανεβάζουν τον αριθμό αυτόν σε περίπου 20 εκατομμύρια (Ιούλιος 1997).
Επειδή υπάρχει ασυμφωνία έρευνας, είναι δύσκολο να δοθεί απάντηση στην ερώτηση. Ενας αριθμός που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα κατά προσέγγιση είναι κοντά στα 100 εκατ. χρήστες.
Τον Ιανουάριο του 1997 ήταν περίπου 10.000 υπολογιστές, ενώ οι χρήστες πρέπει να υπερβαίνουν τις 40.000 (χωρίς να έχουμε συγκεκριμένη μελέτη για αυτό).
Στο διαδίκτυο είναι όλες οι χώρες του κόσμου συνδεδεμένες.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 – Παρουσίαση του σκοπού της έρευνας

Επιλέγοντας την έρευνα αυτή και ξεκινώντας την διεξαγωγή της, κύριο στόχο είχαμε τη μελέτη 
της ενασχόλισης των εφήβων με το διαδίκτυο.
Σκοπός μας είναι να μελετήσουμε το πως οι έφηβοι διαχειρίζονται και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 – Παρουσίαση των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί
Με την έρευνα αυτή προσπαθήσαμε να δείξουμε πως η εξέλιξη της Τεχνολογίας έχει σίγουρα βοηθήσει στον παγκόσμιο πολιτισμό και έχει επιφέρει σημαντική βελτίωση σε πολλούς τομείς της ζωής μας.  Ενώ αναφερόμενοι στους νέους και ειδικότερα στους εφήβους προσπαθήσαμε να καταγράψουμε όλα εκείνα τα στοιχεία που τους χαρακτηρίζουν και να αναφέρουμε την ενασχόληση των εφήβων με το διαδίκτυο Θεωρούμε ότι η έρευνα αυτή είναι χρήσιμη, γιατί αναδεικνύει τα σημαντικότερα αίτια του προβλήματος  και έτσι μπορεί να βοηθήσει τους υπευθύνους και εμάς τους ίδιους, να λάβουμε τα ανάλογα μέτρα για την επίλυσή τους.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 – Η "υπόθεση" της έρευνας
Υποθέτουμε ότι οι έφηβοι χρησιμοποιούν αρκετές ώρες την ημέρα το διαδίκτυο, έχουν αρκετούς φίλους "ψηφιακούς", χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γνωρίζουν τους κανόνες του διαδικτύου κ.α. 



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 – Περιγραφή των ορίων της έρευνας (π.χ. το μέγεθος του δείγματος )
Το ερωτηματολόγιο αυπεθύνεται σε μαθητές του Γυμνασίου Πάρου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 – Περιγραφή της διαδικασίας που ακολούθησε όλη η έρευνα
Ξεκινήσαμε την έρευνα μας τον Οκτώβρη, αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες και διαλέξαμε τα θέματα στα οποία θα δουλεύαμε. Μετά από συζήτηση της ομάδας συντάξαμε τις ερωτήσεις και με τη χρήση Google Forms μεταφέραμε τις ερωτήσεις μας σε ερωτηματολόγιο. Στο ερωτηματολόγιο μας απάντησαν on-line 42 μαθητές.



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 – Συμπεράσματα
Φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο 30 ερωτήσεων και είναι αυτό που βλέπετε στη συνέχεια :




Στη συνέχεια βλέπετε μια παρουσίαση με τις ερωτήσεις που φτιάξαμε και τις απαντήσεις που πήραμε από τους συμμαθητές μας :




Από τις απαντήσεις που πήραμε έχουμε να σημειώσουμε τα εξής : 
  • Περίπου το 42% των ερωτηθέντων απάντησε ότι χρησιμοποιεί τον υπολογιστή 3-4 ώρες κάθε μέρα και συνδέεται πολλές φορές την μέρα περίπου 35% 
  • οτι πολλοί ανεβάζουν φωτογραφίες σε διάφορες εφαρμογές καθημερινά
  • ότι δημιούργησαν λογαριασμούς σε ιστοσελίδες επικοινωνίας πριν τα 13 έτη
  • Το 50% των γονέων των μαθητών έχουν Facebook
  • το 95% των μαθητών δήλωσε ότι οι γονείς τους γνωρίζουν ότι έχουν κάποιο λογαριασμό. 
  • Τέλος το 71% απάντησε ότι οι φίλοι του στο Facebook είναι όλοι γνωστοί
  • οτι έχουν συναντηθεί με φίλους που γνώρισαν στο Facebook
  • οι περισσότεροι γνωρίζουν τους κανόνες επικοινωνίας στο διαδίκτυο και ενημερώθηκαν από τους γονείς τους και το σχολείο
  • Σκέφτονται αρκετά πριν κάνουν κάποιον φίλο στο Facebook
  • Δεν ενδιαφέρονται, οι περισσότεροι, για τις διαφημίσεις.
Τελειώνοντας η έρευνα μπορούμε να πούμε ότι η υπόθεση που είχαμε κάνει στην αρχή της έρευνας βγήκε σωστή.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 – Προτάσεις για συμπληρωματικές έρευνες στο μέλλον από άλλους ερευνητές


Μπορούν να γίνουν πολλές έρευνες στο μέλλον με παρόμοια ή επιπλέον ερωτήματα

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 – Βιβλιογραφία ή ιστοσελίδες που χρησιμοποιήθηκαν
βικιπαιδεια-https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF
το βημα -http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=94572

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου